Διδάσκοντες

Λορέντα Ράμου

Η Λορέντα Ράμου είναι καθηγήτρια Πιάνου στο Ωδείο Κόνταλυ, διακεκριμένη σολίστ του πιάνου, μουσικολόγος και μουσική παιδαγωγός.

Το ρεπερτόριο της Λορέντας Ράμου εκτείνεται από την κλασική εποχή μέχρι τον 21ο αι, με ιδιαίτερη έμφαση σε έργα Ελληνων συνθετών. Τα ρεσιτάλ της χαρακτηρίζονται από πρωτότυπη θεματολογία με εικαστική, ποιητική ή θεατρική διάσταση. Έχει δώσει συναυλίες, μεταξύ άλλων, στην αίθουσα Concertgebouw (Άμστερνταμ), τη Cité de la Musique και το Hôtel des Invalides(Παρίσι), το TSAI Performance Center (Βοστώνη) και το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Harvard, σε πολλά Ευρωπαϊκά φεστιβάλ, και έχει κάνει περιοδεία στις ΗΠΑ και τη Χιλή, όπου εμφανίστηκε ως επίσημη εκπρόσωπος της Ελλάδας στα πλαίσια των εορτασμών για τα 200 χρόνια ανεξαρτησίας της χώρας.  Η κριτική έχει επαινέσει την «μεγάλη δημιουργικότητα» και την «ιδιαίτερα ουσιώδη συμβολή» της στην ελληνική μουσική σκηνή, όπως επίσης και το παίξιμό της: «γεμάτο ζωντάνια» (Gramophone), «θαυμαστό» (International Record Review), «με αυθεντική ενέργεια και κύρος» (American Record Guide).

Έχει ηχογραφήσει έργα της Κωνσταντίας Γουρζή (ECM), έργα μπαλέτου για πιάνο του Νίκου Σκαλκώτα (ΒΙS) - Recommended recording του περιοδικού Gramophone), τα πιανιστικά άπαντα του Δημήτρη Δραγατάκη (NAXOS), έργα Σκαλκώτα και Γιάννη Κυριακίδη για φαγκότο και πιάνο (Spektral) καθώς και μουσική δωματίου του Γιάννη Ιωαννίδη (Μουσική Εταιρεία Αθηνών).

Ως σολίστ έχει εμφανιστεί υπό τη διεύθυνση των David Robertson, Θόδωρου Αντωνίου, Μίλτου Λογιάδη και Αλέξανδρου Μυράτ ενώ ήταν επί σειρά ετών μέλος του Ελληνικού Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής και συνιδρύτρια του συνόλου Παλμός. Έχει συνεργαστεί με τον Γάλλο συγγραφέα Pascal Quignard, τους συνθέτες Maurice Ohana, George Crumbκαι Mauricio Kagelκαι με πολλούς Έλληνες συνθέτες που της έχουν αφιερώσει έργα τους.

Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών, το Ωδείο του Παρισιού (CNSMDP), το City University και τo Guildhall School τουΛονδίνου και το New England  Conservatory της Βοστώνης, με υποτροφίες της Γαλλικής Κυβέρνησης, της Ακαδημίας Αθηνών, του British Council και των Ιδρυμάτων Fulbright, Meyer και Λεβέντη. Μελέτησε κοντά στους Τώνη Γεωργίου, André Gorog, Claude Helffer, Marie-Françoise Bucquet, Denis Pascal και Steve Drury ενώ συμμετείχε σε σεμινάρια με τους Dimitri Bashkirov, Jean-Claude Pennetier, Pierre-Laurent Aimard, Pierre Boulez και το Ensemble Intercontemporain.

Παράλληλα με την πιανιστική της δραστηριότητα και τη διδασκαλία σεμιναρίων με θέμα κυρίως το σύγχρονο ρεπερτόριο του οργάνου, συνεργάζεται σταθερά με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση: συνδιοργάνωση των Open Daysαφιερωμένες στον John Cage (2012) και τον Mauricio Kagel (2013) (σε επιμέλεια Α. Δενιόζου), διδασκαλία του σεμιναρίου «Ακούστε την εποχή σας» (2014-) και υπεύθυνη του project «Μια γέφυρα μουσικής πάνω από τη Συγγρού», σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο (2015-).

Έχει επίσης σημαντική ερευνητική δραστηριότητα γύρω από την  ελληνική μουσική και ειδικότερα το έργο του Νίκου Σκαλκώτα, με αρθογραφία και συμμετοχή σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια, ενώ έχει επιμεληθεί την κριτική έκδοση των πιανιστικών απάντων του Δραγατάκη (Νάκας). Μετά από προσωπική της ιδέα και με την αποκλειστική καλλιτεχνική της διεύθυνση έχουν γυριστεί το ντοκιμαντέρ «Δημήτρης Δραγατάκης: εικόνες από ένα ημερολόγιο» (2008) σε παραγωγή του Συλλόγου φίλων Δ. Δραγατάκη και το βίντεο «Γκόγια-Μπετόβεν: δρόμοι σιωπής» (2011) σε παραγωγή της Στέγης ως μέρος ρεσιτάλ με τον ίδιο τίτλο.